menu mail phone_in_talk

Czym różni się SEO Copywriting od tradycyjnego copywritingu?

Opublikowano: 9 lipca 2018
seo copywriting a tradycyjny copywriting

W nomenklaturze branży marketingowej można znaleźć dwa określenia, a raczej bardziej rozbudowaną wersję jednego terminu - Copywriting i SEO Copywriting. I pomimo, że faktycznie te dwie dziedziny mogą się przeplatać ze względu na ich specyfikę to istnieją pomiędzy nimi dość duże różnice.

Czym jest SEO Copywriting?

Przedrostek SEO oznacza, że głównym celem tworzenia treści jest wzmocnienie tzw. mocy seo, czyli pisanie w taki sposób, aby algorytmy wyszukiwarek internetowych umieszczały stronę jak najwyższej w wynikach wyszukiwań. SEO Copywriting wymaga zatem specjalistycznej wiedzy na temat pozycjonowania.

Poza umieszczaniem w tekstach słów kluczowych profesjonalny SEO Copywriter doskonale wie, jak naturalnie zamieszczać w tekście odpowiedzi na potencjalne zapytania internautów. Potrafi również intuicyjnie formatować tekst w sposób przyjazny dla wyszukiwarek internetowych (odpowiednie długości akapitów, dbanie o prawidłową hierarchię nagłówków oraz rozmieszczenie słów kluczowych w tekście).

Na czym polega tradycyjny copywriting?

Treści reklamowe nie ograniczają się jednak tylko do branży e-marketingowej, choć z pewnością internet ma coraz większy udział w budowaniu wizerunku marki (dlatego obecnie tak bardzo zaciera się granica pomiędzy SEO Copywritingiem a tradycyjnym copywritingiem).

Klasaczyny copywriting dotyczy tworzenia tekstów do spotów reklamowych, ulotek, prezentacji, ogłoszeń a nawet pisania scenariuszy reklam.

Głównym celem tradycyjnego copywritingu jest przede wszystkim tworzenie treści marketingowej zwiększającej rozpoznawalność marki oraz budujących pozytywne relacje z odbiorcami usług lub produktów. Takich tekstów nie tworzy się w oparciu o ilość znaków czy frazy kluczowe, lecz przede wszystkim o spójność marketingową oraz założone cele.