menu mail phone_in_talk

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Opublikowano: 14 luty 2018

Marketing w dzisiejszych czasach ulega niezwykle dynamicznym przemianom. Niezaprzeczalnie na znaczeniu zyskuje internet, gdzie potencjalni klienci szukają opinii na temat produktów lub usług, a także wiedzy w najróżniejszych obszarach. Warto wykorzystać ten fakt poprzez prowadzenie bloga firmowego z wartościowymi artykułami.

Warto dokładniej przyjrzeć się statystykom, aby zrozumieć, że prowadzenie bloga firmowego może bardzo mocno wpłynąć na jej rozwój. Okazuje się, że firmy dzielące się wartościowymi informacjami na blogu generują średnio 67% więcej leadów od firm, które tego nie robią. Ponadto, warto również zwrócić uwagę na fakt, że firmy które udostępniają 16 postów miesięcznie generują 4,5 więcej leadów niż te, które udostępniają ich poniżej 6.

Budowanie pozycji eksperta i relacji z klientem

Klienci mają większe zaufanie do firm, które regularnie udostępniają wartościowy content. Czytelnicy wierzą bowiem, że firmy podejmują takie działania w celu budowania dobrej relacji ze swoimi klientami. Takie zdanie deklaruje aż 78% klientów.

Należy jednak pamiętać o tym, aby treść na blogu zawierała przydatne informacje dla klienta, które zatrzymają go na dłużej na stronie. Według licznych case study okazuje się bowiem, że istnieje silna korelacja pomiędzy czasem spędzonym na stronie a wskaźnikiem konwersji.

Darmowa reklama

Tworząc wartościowe treści warto skupić się na tym, aby użytkownicy mieli możliwość udostępniania artykułów w takich miejscach jak: Facebook, LinkedIn, Google Plus itd.

Okazuje się bowiem, że aż 94% ludzi udostępnia artykuły na swoich profilach, gdyż wierzą, że będzie on przydatny innym ludziom. Czytelnicy, którzy chętnie dzielą się artykułami naszej firmy robią dla przedsiębiorcy darmową reklamę, która jednocześnie może być niezwykle skuteczna i przynieść nam kolejnych klientów.

Wyższe pozycje w wyszukiwarkach internetowych

Zawarcie bloga na stronie firmowej daje 434% większą szansę na lepsze pozycje w wyszukiwarkach internetowych, co oznacza, że na stronę dotrze więcej ludzi, którzy mogą być naszymi potencjalnymi klientami. Tworząc artykuły rozwiązujące problemy lub odpowiadające na pytania innych ludzi jesteśmy w stanie uzyskać wyszukiwania z tzw. długiego ogona, czyli złożonych fraz kluczowych wpisywanych przez internautów w wyszukiwarkach internetowych.

Budowanie bazy mailingowej

Udostępnianie wartościowego contentu w internecie daje możliwość pozyskiwania e-maili czytelników wykorzystując formularze zapisu do Newsletterów (warto sprawdzić rozwiązania, jakie daje Sugester). Warto pamiętać, że e-mail marketing to niezmiennie jeden z najbardziej skutecznych filarów działań marketingowych w internecie. Aby jeszcze silniej wzmocnić konwersję pozyskiwania e-maili, warto zapronować internautom np. darmowy poradnik, webinar lub e-booka.

Podsumowując...

Blog firmowy to jeden z elementów content marketingu, który z każdym kolejnym rokiem zyskuje na coraz większym znaczeniu. Istotną rzeczą jest szczera chęć przekazania wartościowych informacji. Postępując w ten sposób budujemy pozytywny wizerunek naszej firmy w oczach klientów, którzy po otrzymaniu wartościowego contentu będą bardziej chętni do skorzystania z naszych usług lub zakupu produktu.