menu mail phone_in_talk

SEO copywriter

wektorowy rysunek seo copywritera

SEO copywriter – kim jest?

SEO copywriter to osoba, która tworzy treści pod kątem zwiększania widoczności danej witryny w wyszukiwarkach takich jak Google. Należy jednak pamiętać, że takie teksty muszą być przede wszystkim kierowane do ludzi – optymalizacja tekstów według zasad SEO to zawsze drugorzędna kwestia.

SEO copywriting – co to jest?

Charakter SEO copywritingu zmienił się bardzo mocno na przestrzeni ostatnich lat – niegdyś konkurencja w Internecie była znacznie mniejsza, a z drugiej strony algorytmy nie do końca radziły sobie z odróżnianiem dobrej treści od tej słabszej jakości

„Przeładowywanie” tekstów słowami kluczowymi było wtedy popularną praktyką, tak samo jak umieszczanie dużej ilości niskiej jakości treści w witrynie. Obecnie tego typu zabiegi ewidentnie szkodzą. Samo Google w swoich komunikatach podkreśla, że teksty na stronach mają dostarczać prawdziwej wartości dla użytkowników tej wyszukiwarki.

Właśnie dlatego osoba zajmująca się SEO copywritingiem powinna z jednej strony posiadać właściwy warsztat (a najlepiej poparty wieloletnim doświadczeniem), dzięki któremu trafi we właściwy sposób do podświadomości czytelnika i spełni jego potrzebę informacji, a jednocześnie wdrażać zasady pisania pod kątem SEO.

Tak jak wspomnieliśmy – człon „copywriting” ma coraz większe znaczenie i nie obejdzie się bez kompetencji w tym zakresie. Mimo to copywriter zajmujący się tekstami stricte pod pozycjonowanie otrzymuje najczęściej jasne wytyczne względem wykorzystania słów kluczowych w treści lub wykonuje taki research samodzielnie.

Do kogo skierowana jest oferta SEO copywritingu?

Aby zlecenie usługi SEO copywritingu miało jakikolwiek sens wymagane jest oczywiście posiadanie firmowej witryny internetowej. Ponadto, bardzo często działania SEO copywritera są skupione nie tylko na wzmacnianu "SEO" samej domeny, lecz również konkretnych podstron np. podstron usługowych, stron produktów, kategorii sklepu internetowego itp.

Warto też, aby wspomniane podstrony były już dopracowane - jeżeli brakuje Ci na nie treści, skontaktuj się ze mną i pomogę Ci w tym. Treść SEO w danych zakładkach jest fundamentem, po czym można skierować do niej linki np. z artykułów sponsorowanych na innych, wiarygodnych stronach. Tym także się zajmuję!

Kto zatem skorzysta z usług SEO copywritingu? (zakładając, że przedsiębiorca posiada witrynę internetową):

  • Przedsiębiorcy oferujący różnego rodzaju usługi
  • Właściciele sklepów internetowych
  • Właściciele portali tematycznych
  • Właściciele tzw. "generatorów leadów"
  • Influencerzy
  • i wiele innych

Wiesz już, jakie teksty chcesz zlecić?

Nie trać czasu i od razu skontaktuj się ze mną, aby uzgodnić szczegóły!

Poproś o ofertę

Jak rozpoznać dobry seo copywriting?

Najlepiej… po wynikach. SEO copywriting musi być przede wszystkim skuteczny. Warto wiedzieć, że wygrana z konkurencją wymaga często podniesienia poprzeczki w działaniach reklamowych swojej firmy.

Styl tekstu i wartość mertytoryczna

A jak tego dokonać? Poprzez napisanie jeszcze lepszego, bardziej treściwego i przystępnego tekstu na dany temat. Nie pomijajmy oczywiście innych aspektów pozycjonowania poza treścią, jednak to ona stanowi najbardziej bezpośrednią formę kontaktu z potencjalnym klientem. 

Każdy tekst, niezależnie czy pisany pod SEO czy nie, powinien być łatwy w odbiorze, a jego styl dopasowany do produktu, branży i odbiorcy. I ponownie – SEO copywriter ma za zadanie zaspokoić głód informacyjny czytelników, dlatego każdy dostarczony tekst powinien być merytoryczny i rzetelny!

Formatowanie tekstu – akapity, nagłówki, pogrubienia, punktatory, infografiki

To kolejna bardzo istotna kwestia, która dotyczy również dziedziny, jaką jest UX writing. Należy więc zadbać o atrakcyjną wizualnie prezentację treści dla czytelnika. Trzeba też pamiętać o tym, że coraz więcej ruchu w Google pochodzi z urządzeń mobilnych – dobry tekst SEO to taki, który dobrze wygląda również na telefonie czy tablecie.

Trendem są więc coraz krótsze akapity – tym krótsze im więcej Internautów odwiedzą Twoją stronę na urządzeniu mobilnym. Taki tekst lepiej się czyta, a kontekst treści jest lepiej przyswajany przez czytelnika. Mają na to wpływ również nagłówki – w naturalny sposób powinny zostać w nich umieszczone słowa kluczowe. Pogrubienia natomiast są sposobem na uwidocznienie ważnych informacji, z kolei punktatory na uporządkowanie informacji.

Z kolei stosowanie infografik może być prawdziwym „doładowaniem” mocy SEO w artykule – z reguły wymagają one współpracy z osobą zajmującą się tworzeniem treści.

Odpowiadanie na prawdziwe intencje odbiorcy

Ostatnim ważnym elementem budowania skuteczności tekstu przez SEO copywritera jest odpowiadanie na realne zapytania użytkowników. 

Można dokonać tego poprzez badanie konkurencji lub korzystanie ze specjalistycznych narzędzi np. Ahrefs. Chcemy przecież, aby nasz czytelnik dowiedział się tego, co chciałby wiedzieć – ułatwijmy mu to poprzez dobrej jakości copywriting!

Napiszę teksty, że czapki z głów!

Do każdego zlecenia na teksty podchodzę z pełnym zaangażowaniem - tak jakbym pisał treści dla swojej firmy!

Skontaktuj się ze mną!

Dlaczego warto skorzystać z usług SEO copywritera?

Tworzenie tekstów SEO wymaga warsztatu i znajomości zasad SEO. Sam talent do pisania z reguły nie wystarcza, aby skutecznie napisać dobrą treść pod pozycjonowanie. Z tego powodu współpraca z SEO copywriterem to najrozsądniejsze rozwiązanie.

Dostarczę Ci więc treści, których oczekuje Google i Twoi Klienci! Zapraszam do współpracy!

Masz jakiekolwiek pytania? Chcesz zamówić teksty?

Skontakuj się ze mną za pomocą metod podanych poniżej!

phone_in_talk

+48 518 807 340

Najszybsza i nachętniej wybierana metoda kontaktu z copywriterem. Telefon dostępny od 9:00 do 20:00.

Zadzwoń
mail

kontakt@wordmatters.pl

Napisz do mnie wiadomość e-mail, a odpowiem w ciągu 24h! (w godzinach 9:00-17:00 odpisuję nawet w 30 min.)

Napisz e-mail