fbpx

5 korzyści z wprowadzenia wysokiej jakości treści na stronie www

Niewątpliwie wielu przedsiębiorców zastanawia się nad sposobami zwiększenia sprzedaży usług lub produktów. Do najczęstszych działań w tym zakresie należą m.in. tworzenie strony internetowej, profili w mediach społecznościowych, kampanie online, jak i pozycjonowanie, które nierozłącznie wiąże się z dostarczaniem wartościowej treści potencjalnym klientom.

Warto jednak pamiętać, że walka o jakość contentu w dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu staje się nieunikniona ze względu na powszechny i łatwy dostęp do informacji. Odpowiednio przygotowany przekaz reklamowy stanowi w tej walce niezwykle skuteczna broń. Do zalet content marketingu należy także relatywnie niska cena wykonania treści w porównaniu z innymi kosztami ponoszonymi w związku z reklamą.

Zwiększenie mocy SEO

Niejednokrotnie przekonałem się o słuszności popularnego stwierdzenia “content is king”, czyli “content jest królem” – słów, które znalazły się w eseju samego Billa Gatesa. Pomimo, że od jego napisania i opublikowania minęło już ponad 20 lat, to w dzisiejszych czasach słowa te jeszcze bardziej zyskują na wartości. Były one niejednokrotnie potwierdzone ze strony jednego z największych gigantów w branży informatycznej, a mianowicie Google – wyszukiwarki internetowej. z której korzysta obecnie ponad 97% polskich internautów.

Warto jednak pamiętać, że sama obecność treści na stronie internetowej nie uczyni jej wiarygodnej w oczach robotów indeksujących Google, jak również samych internautów. Z pomocą przychodzi usługa SEO copywritingu, dzięki której możesz zlecić napisanie tekstów ofertowych osobie zajmującej się od wielu lat tworzeniem contentu wpływającego na poprawę pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Musisz wiedzieć, że rzetelny SEO copywriter to osoba z doświadczeniem nie tylko w samym pisaniu contentu, lecz również pozycjonowaniu.

Profesjonalny i wiarygodny wizerunek

Nie da się zaprzeczyć, że profesjonalizm to w świecie biznesu niezwykle pożądany towar. Niestety wielu przedsiębiorców pomimo oferowania wysokiej jakości produktów lub usług nie są w stanie przebić się przez konkurencję. Najbardziej przykre jest jednak to, że na rynku można znaleźć wiele firm, które tylko z pozoru prezentują się wiarygodnie i rzetelnie. Jestem przekonany, że trafiając w to miejsce należysz do grona przedsiębiorców ceniących sobie jakość nie tylko pod kątem oferty, lecz również samego wizerunku w sieci.

Za sprawą wysokiej jakości contentu użytkownicy trafiający na Twoją stronę internetową mogą uzyskać niezbędne informacje przedstawione w przystępny sposób. Zaspokojenie tej potrzeby wpływa na zbudowanie wiarygodnego wizerunku firmy ze względu na profesjonalny przekaz. Aby jednak uzyskać taki efekt niezbędne jest odpowiednie zaplanowanie tekstu, jak również jego sformatowanie.

Poprawa wskaźnika konwersji

Ostatecznym celem większości przedsiębiorców jest uzyskanie wysokich wyników sprzedażowych. Na sukces w tym zakresie składa się wiele czynników, jednak to treść stanowi wciąż najbliższą odbiorcy część przekazu. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy czy firmę usługową, z pewnością chcesz, aby jak najwięcej potencjalnych klientów stało się rzeczywistymi klientami. 

Jeżeli do Twojej witryny już trafiają internauci, to z pewnością wprowadzenie profesjonalnej treść nie może jej zaszkodzić. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, gdy wskaźnik konwersji uległ pogorszeniu po zaimplementowaniu przemyślanego i dobrze zaplanowanego contentu. Z kolei w połączeniu z innymi działaniami w obrębie reklamy, wyniki mogą naprawdę zaskoczyć.

Gotowy content na kampanie reklamowe

Kolejną istotną korzyścią wynikającą z wprowadzenia wysokiej jakości contentu na stronę lub sklep jest możliwość późniejszego wykorzystania tych treści w różnych kampaniach reklamowych. Miejsca, w których możesz udostępnić stworzone przez copywritera treści to m.in. profile społecznościowe, czy mailingi. Wkład merytoryczny, który znajduje się w contencie, bardzo często posłuży jako fundament do tworzenia ofert handlowych, czy fizycznych materiałów reklamowych. 

Oszczędność czasu i pieniędzy

Czynnik czasu odgrywa niezwykle istotną rolę w biznesie. W przeciwieństwie do budowania rozpoznawalności marki poprzez klasyczne formy reklamy, wprowadzenie tekstów na stronę internetową może przynieść zamierzony skutek praktycznie od razu – w przypadku, gdy na witrynę jest już kierowany ruch z wyszukiwarek lub mediów społecznościowych. 

Wspomniałem już wcześniej o atrakcyjności usług copywritingu pod kątem ceny. Warto dodatkowo zaznaczyć, że wprowadzenie wysokiej jakości treści na witrynę to najczęściej jednorazowy zabieg (chyba, że firma wprowadza nowe usługi lub produkty) wpływający jednak na wskaźnik konwersji praktycznie przez cały czas istnienia strony.

Podsumowanie

Niezależnie od tego, czy już od dłuższego czasu dbasz o marketing swojej marki, czy też rozpoczynasz swoją przygodę w tej dziedzinie, z pewnością natrafisz na konieczność dostarczania wysokiej jakości treści swoim potencjalnym klientom. Być może satysfakcjonują Cię Twoje obecne wyniki, jednak bardzo często brak rozwoju firmy wiąże się z jej uwstecznianiem. Niejednokrotnie przekonałem się, że stagnacja pod kątem prowadzenia firmy zwiastuje niemalże zawsze późniejszy regres.

Jeżeli zatem masz na uwadze stabilny rozwój Twojej firmy, serdecznie zapraszam Cię do kontaktu. Pomogę Ci spełnić zamierzone cele marketingowe za pomocą słów, które są codziennym narzędziem mojej pracy

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to Top