fbpx

Jak zlecać pisanie tekstów?

Wartościowa treść to fundament funkcjonowania praktycznie każdego kanału sprzedaży. Nie każdy dysponuje jednak odpowiednim warsztatem pisarskim czy po prostu czasem, aby samodzielnie zajmować się przygotowaniem tekstów.

Właśnie z tego powodu przedsiębiorcy, jak również agencje marketingowe decydują się na zlecenie pisania tekstów copywriterowi. Warto wiedzieć, że jakość tekstów na stronie internetowej czy w innych miejscach ma ogromny wpływ na ostateczne wyniki sprzedażowe – bo o osiągnięcie sprzedaży chodzi przecież w przypadku treści reklamowych.

Jeżeli zatem masz na celu zlecenie tekstów, zapraszam Cię do przeczytania tego poradnika, w którym opiszę cały proces i pokażę na co zwrócić uwagę!

Kim jest copywriter?

Być może nie wiesz jeszcze, kim nawet jest copywriter. Szukasz więc po prostu osoby, która napisze dla Ciebie tekst. Copywriting to fachowe określenie takiej usługi.

Warto wiedzieć, że za wykonanie tekstu powinna zabierać się osoba z doświadczeniem lub talentem połączonym z wiedzą teoretyczną – można zaryzykować współpracę z niedoświadczonym copywriterem, jednak oszczędność bardzo często wiąże się z ostateczną jakością treści.

Copywriter z wieloma realizacjami na swoim koncie to po prostu setki przepracowanych godzin nad swoim rzemiosłem. Na dodatek zajmując się wyłącznie tworzeniem treści można liczyć na atrakcyjne terminy.

Zapytaj o warunki rozliczenia

Bez wątpienia kwestie formalne są równie istotne, co samo zlecenie tekstów. W pierwszej kolejności osobo zlecająca napisanie tekstów powinna oczywiście zapytać o wycenę zlecenia. Copywriter natomiast powinien przekazać informacje o sposobie rozliczenia (za znaki, słowa, kartkę A4, roboczogodziny czy projekt), jak na podstawie jakiego dokumentu ono nastąpi (faktura, faktura VAT czy umowa o dzieło).

Oczywiście nie może zabraknąć przekazania informacji o samej stawce.

Zapytaj o poprawki

Przed rozpoczęciem współpracy warto ustalić z copywriterem zasady wprowadzania poprawek, aby uniknąć późniejszych sporów. W mojej ofercie, trzy poprawki są zawsze w cenie – czyli masz świadomość, że ryzyko otrzymania niesatysfakcjonującego tekstu jest zminimalizowane. Rzetelny copywriter stara się jak najszybciej „zamykać tematy”, a tym samym terminowo wprowadzać poprawki.

Brief

Fachowy copywriter w odpowiedzi na rozpoczęcie współpracy powinien przekazać brief do wypełnienia, w którym znajdują się pytania dotyczące np. oczekiwanego stylu wypowiedzi, grupy docelowej, rzeczy wartych wspomnienia i wiele innych.

Nieliczni przedsiębiorcy podchodzą do zlecania tekstów na zasadzie zlecę pisanie tekstów i nie muszę nic więcej robić w tej kwestii. W niektórych branżach, przy mniej wymagających produktach i usługach, być może takie podejście wiele nie zmieni. Prawdopodobnie chcesz jednak wyróżnić się na tle konkurencji, zatem zawsze zachęcam Klientów, aby przekazali mi jak najwięcej informacji W ten sposób otrzymasz treść najbardziej dostosowaną do Twoich oczekiwań, jak również czytelników.

Podsumowanie

Zlecanie tekstów copywriterowym nie powinno być po przeczytaniu tego poradnika wymagającym zadaniem. Najważniejsza jest klarowność oraz dialog, tak aby obie strony miały pewność, na czym polega zlecenie i jak zostanie wykonane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.