menu mail phone_in_talk

Rodzaje tekstów SEO

Opublikowano: 24 styczeń 2018
seo rodzaje tekstów

W środowisku SEO copywriterskim rozróżnia się kilka rodzajów tekstów ze względu na: jakość, charakter oraz przeznaczenie. Znajomość poniższej terminologii jest niezwykle przydatna w kwestii sprawnej komunikacji z osobą zawodowo zajmującą się pisaniem tekstów, a także umożliwia copywriterowi dokładną wycenę zlecenia.

Rodzaje tekstów SEO

  • Tekst preclowy - najniższej jakości artykuł przeznaczony na tzw. pressel pages, których zadaniem jest tworzenie dodatkowej bazy linków przychodzących. Tekst poprawny gramatycznie, ortograficznie oraz stylistycznie - jednak bez większej wartości merytorycznej. Długość - od 1000 do 3000 znaków ze spacją.
  • Tekst zapleczowy - artykuł przeznaczony na blogi zapleczowe, które poza właściwościami "pozycjonerskimi", mogą także generować dodatkowy ruch z długiego ogona. "Zapleczówka" powierzchownie omawia dane zagadnienie oraz jest poprawna gramatycznie, ortograficznie oraz stylistycznie. Długość od 1500 do 3000 znaków ze spacją.
  • Opis kategorii - tekst znajdujący się na stronach kategorii większych serwisów, portali lub sklepów internetowych. Poza aspektami SEO opis kategorii ma istotne znaczenie w kwestiach marketingowych i wizualnych, gdyż strona z większą ilością treści budzi większe zaufanie odbiorcy. Zwykle o długości 1000 do 2500 znaków ze spacją.
  • Opis do katalogu - tekst służący jako opis strony do katalogu internetowego. Niezwykle ważna jest jego unikalność, czego nie są świadomi ludzie amatorsko zajmujący się pozycjonowaniem na własną rękę. Jego długość waha się w przedziale od 500 do 1500 znaków ze spacją.

Przedstawione powyżej rodzaje tekstów SEO dotyczą jedynie tekstów służących typowo pozycjonowaniu. W przypadku tekstów tematycznych, wpisów na bloga oraz treści na strony internetowe można mówić o aspektach SEO, jednak teksty te pisane są bardziej z nastawieniem na marketing oraz odbiorcę.