menu mail phone_in_talk

Kim jest SEO copywriter i czym się zajmuje?

Opublikowano: 24 listopad 2022
wektorowy rysunek seo copywritera

Internet rozwija się w bardzo dynamicznym tempie – firmy z najróżniejszych branż coraz częściej dostrzegają bowiem, że są w nim obecni potencjalni Klienci. Poszukują oni usług i produktów za głównie za pomocą wyszukiwarki Google. Jak jednak sprawić, żeby strona danej firmy od razu ukazywała się w odpowiedzi na wyszukiwanie? Ogromny udział ma w tym… SEO copywriter.

Czym się właściwie zajmuje? Jakie są jego kompetencje i czy SEO copywriting to bezpieczna usługa? Odpowiemy na te wszystkie pytania w poniższym poradniku. Zapraszamy!

Jakie usługi oferuje SEO copywriter?

SEO copywriting to obecnie bardzo szerokie pojęcie – obejmuje przede wszystkim tworzenie treści na potrzeby pozycjonowania stronów, sklepów internetowych czy aplikacji webowych.

Charakter usługi SEO copywritingu uległ bardzo dynamicznym przemianom na przestrzeni lat i prawdopodobnie będzie zmieniał się nadal. Wystarczy prześledzić twittera Google, aby przekonać się, jak często wprowadzane są istotne zmiany w algorytmach oceniających treści na stronach www.

SEO copywriter zajmuje się tworzeniem:

  • Tekstów na strony www
  • Artykułów blogowych
  • Artykułów sponsorowanych
  • Opisów kategorii sklepu internetowego
  • Opisów produktów
  • Wpisami do katalogów

Jakie kompetencje powinien posiadać SEO copywriter?

Nie da się zaprzeczyć, że dobry SEO copywriter to osoba, która musi wykazywać się dobrymi umiejętnościami twórczymi. I tutaj należy się zatrzymać, ponieważ 80% sukcesu w takim rodzaju copywritingu to właśnie kompetencje twarde. Copywriter musi trafić bowiem do człowieka, a nie robota – a to wymaga umiejętności pisarskich.

Jeżeli zatem szukasz dobrego SEO copywritera… po prostu przeczytaj tworzone przez niego treści. Czy tekst jest płynny i jasno odpowiada na potrzeby informacji ze strony Klientów?

Bez odpowiedniej wiedzy w zakresie SEO, jak również samego zlecenia, nie masz jednak możliwości zweryfikowania, czy copywriter stosuje się do wytycznych w zakresie pozycjonowania.

W większości przypadków wymagana jest zatem wiedza w zakresie SEO ze strony zlecającego. Jeżeli jednak taką nie dysponujesz – dobry copywriter może dla Ciebie wykonać usługę researchu słów kluczowych, choć nie wchodzi to do końca w zakres jego „obowiązków” wynikających z profesji.

Doraźnie możesz jednak sprawdzić, czy cała treść jest spójna, czy odnosi się do tematu artykułu i czy akapity pod nagłówkami odpowiadają na pytania w nim zawarte. Jest to świadectwo, że tekst nie jest tworzony „na znaki” i można przewidywać dobrych efektów – być może masz dostęp do narzędzia takiego jak Ahrefs, żeby zweryfikować wyniki twórczości copywritera.

Czy SEO copywriter może narobić problemów naszej witrynie?

Jeszcze do niedawna SEO copywriting ograniczał się do tworzenia niskiej jakości, szybkich tekstów preclowych czy zapleczowych, które były umieszczane na specjalnych stronach – bardzo często jedynym odwiedzającym takich witryn był robot indeksujący Google.

Czasy się jednak zmieniły. Dzisiaj Google świetnie radzi sobie z odróżnianiem słabych tekstów, od tych napisanych z głową i rzeczywiście dostarczających wartość dla odbiorcy. To samo tyczy się witryn.

Zapomnij więc o przesycaniu tekstów słowami kluczowymi, tym bardziej w mocno nienaturalny sposób. Z reguły musisz również liczyć się z tym, że wyższa jakość treści wiąże się z większymi kosztami – ostatecznie jednak taka inwestycja ma największą szansę zwrotu w krótkim czasie.

Podsumowanie

SEO copywriting to specjalistyczna profesja, która łączy w sobie zdolności copywritera w zakresie ciekawego pisania treści, odpowiadania na potrzebę informacji wśród potencjalnych Klientów, jak również znajomości zasad SEO. Jeżeli szukasz takiej osoby – skontaktuj się ze mną, aby uzyskać więcej informacji!