menu mail phone_in_talk

Czym są meta title i meta description? Jak je pisać?

Opublikowano: 20 września 2022

Większość SEO-wców skupia się podwyższaniu pozycji danej witryny na różnego rodzaju frazy kluczowe. Zapominają jednak często o innym ważnym aspekcie, a mianowicie – jak prezentują się podstawowe informacje o podstronie w wynikach wyszukiwań w Google. W dużym stopniu odpowiadają za to tagi meta title i meta description, które opiszę dokładnie w poniższym artykule!

Co to jest meta title

Meta Title to inaczej tytuł witryny. Umieszcza się go bezpośrednio w kodzie HTML strony lub sklepu internetowego – z kolei po stronie użytkownika, widoczny jest np. w tytule zakładki. Najważniejsze umiejscowienie informacji pochodzących ze znacznika Meta Title to jednak nagłówki w wynikach wyszukiwań w Google.

Jak wygląda więc meta title w formie znacznika w kodzie HTML, który umieszcza się najczęściej w wysokich częściach strony:

<title>Teksty na stronę | 7 lat doświadczenia | Jakość i terminowość</title>

A jak w wyszukiwarce?

Co to jest meta description?

Meta Description umieszcza się również na stronie za pomocą odpowiednich znaczników. Jak sama nazwa wskazuje – jego zadaniem jest opisanie w krótkich słowach, tego co znajduje się na danej podstronie.

Meta description wykorzystywany jest przez Google jako krótki opis pod tytułem w Google, co widać na poniższym screenshocie:

Natomiast w kodzie znacznik ten wygląda następująco:

<meta name="description" content="Szukasz zaufanego SEO copywritera, który przygotuje dla Ciebie wysokiej jakości teksty? Ponad 2000 tekstów SEO na koncie.">

Dlaczego warto pisać dobre meta title i meta description?

Mogłoby się wydawać, że znaczniki meta title i meta description pełnią jedynie rolę mało znaczącej cegiełki w SEO. Przecież Google może wziąć do siebie tytuł strony z nagłówka H1 a treść na krótki opis – z pierwszego akapitu tekstu.

W teorii tak, jednak praktyka pokazuje komplikacje w związku z „zaciąganiem" niewłaściwych informacji nawet pomimo odpowiedniej struktury strony i contentu.

Pamiętaj również, że chwytająca uwagę potencjalnego klienta tytuł i opis strony wpływają na zwiększenie wskaźnika CTR – czyli stosunku przejścia na witrynę do wyświetleń naszej strony w Google.

Jeżeli chcesz mieć większą pewność, że Twoją strona będzie wyświetlać się w wyszukiwarce tak jak powinna – poświęć parę minut na przygotowanie krótkiego tekstu lub zleć to zadanie copywriterowi.

Z resztą, oczywistym jest, że Google lubi dbałość o takie optymalizacyjne detale, choć pewien czas temu ten technologiczny gigant odszedł od doceniania słów kluczowych w meta description. Niemniej jednak sama obecność tego tagu to niepodważalny plus dla witryny.

Meta title – jak pisać?

Długość treści w tagu meta title nie powinna przekraczać 70 znaków ze spacjami – w innym wypadku Google utnie tytuł strony w wyszukiwarce. Wygląda to po prostu nieładnie i powoduje, że pewna część użytkowników wybierze podświadomie inną stronę.

Przyjmuje się, że meta title powinno zawierać w sobie odpowiedź na intencje szukającego w najbardziej dosadny sposób. Można w nim przemycić również słowa, które mogą trafić w bardziej rozbudowane frazy klucze np. opinia, zastosowanie, czy warto.

Szczególnie w przypadku lokalnych biznesów powinniśmy wskazać obszar działalności np. miasto, dzielnicę lub województwo.

Meta title to miejsce na konkrety, a nie złożone zdania. Spróbuj w jednym zdaniu jak najlepiej oddać to co czeka internautę na Twojej witrynie.

Przykłady meta title

Serwis iPhone – wymiana baterii, wymiana ekranu, odzyskiwanie danych

Jak napisać książkę? Etapy, wybór wydawnictwa i drukarni

Czas Past Simple – budowa, pytania, przeczenia

Meta description – jak pisać?

Meta description to mniej więcej 2-3 zdania - maksymalnie 155 zzs. Warto zadbać o to, aby zawierało w sobie trzy rzeczy: najważniejszy fakt związany z usługą lub produktem, korzyść/rozwiązanie problemu, wezwanie do działania.

Oczywiście trzeba pamiętać, że każda branża, produkt lub usługą wyróżniają się własnymi prawami. Z tego powodu trzeba postawić na elastyczność i wykonywanie testów A/B.

Przykłady meta description

Chcesz zlecić napisanie tekstu na stronę internetową? Zaufaj copywriterowi z 7-letnim doświadczeniem z realnymi wynikami! Sprawdź teraz.

Znajdziesz u nas szeroki wybór kurtek zimowych dla niej i dla niego. Renomowane marki, atrakcyjne ceny i wysoka jakość. Nie zwlekaj i skorzystaj z okazji!

Podsumowanie

Meta title i meta description to dwa bardzo ważne wycinki kodu html, które powinny być wypełnione zgodnie z zasadami Google. Skrupulatność w ich przygotowaniu jest zawsze czymś mocno opłacalnym i może bardzo wywindować Twoją stronę w Google - jeśli do tej pory Twója strona ich nie miała. Skontaktuj się ze mną, a przygotuję dla Ciebie treść do tagów!