menu mail phone_in_talk

Po co pisze się opisy kategorii do sklepu internetowego?

Opublikowano: 26 września 2022

Opisy kategorii to popularny rodzaj tekstów, których napisanie oferują copywriterzy. Praktycznie każdy doświadczony SEO-wiec zdaje sobie sprawę z konieczności ich stosowania w e-commerce i tym samym praktycznie każdy sklep internetowy posiada mniejszy lub bardziej obszerny opis kategorii.

Wpływ opisów kategorii na SEO

Opisy kategorii to popularny rodzaj tekstów, których napisanie oferują copywriterzy. Praktycznie każdy doświadczony SEO-wiec zdaje sobie sprawę z konieczności ich stosowania w e-commerce i tym samym praktycznie każdy sklep internetowy posiada mniejszy lub bardziej obszerny opis kategorii.

Szczególnie w przypadku mocno konkurencyjnych grup produktów opis zaczyna mieć szczególnie znaczenie – a raczej jego wartość merytoryczna, czytelność i odpowiednie formatowanie.

Opisy kategorii to także miejsce, w którym możemy zdecydować się na linkowanie wewnętrze. Dodaje ono wartości witrynie ze względu na bardziej intuicyjne poruszanie się pomiędzy podstronami.

Napiszę teksty, że czapki z głów!

Do każdego zlecenia na teksty podchodzę z pełnym zaangażowaniem - tak jakbym pisał treści dla swojej firmy!

Skontaktuj się ze mną!

„Uosobienie” sklepu internetowego

Kategoria w sklepie internetowym, która nie posiada opisu kategorii, wygląda dość… szaro? Sam fakt „przemówienia” do odbiorcy sprawia, że podświadomie darzy sklep większym zaufaniem – a to mocno zwiększa prawdopodobieństwo zakupu.

Strona sklepu staje się wtedy bardziej urozmaicona, a z drugiej przestaje wiać w niej „technologiczny” chłód. Odbiorca zyskuje więc świadomość, że za obsługą sklepu stoją ludzie i ktoś się po prostu z nimi komunikuje!

Lepsze przedstawienie oferty

Potencjalni Klienci, szczególnie w bardziej technicznych branżach, mogą mieć duże potrzeby merytorycznej informacji. Trafiając na podstronę podkategorii warto więc w krótkich słowach przedstawić, co pojawi się przed jego oczami przewijając kategorię w dół. Czasami liczą one bowiem nawet kilka tysięcy produktów – generalne omówienie jest więc bardzo wskazane.

Łatwiejsza nawigacja

Często stosowaną praktyką w sklepach internetowych pod względem SEO jest umieszczanie w opisach kategorii linków do innych kategorii lub podkategorii, o czym wspomnieliśmy wyżej. Tym samym użytkownik w łatwiejszy sposób może dotrzeć do miejsca, do którego chce trafić.